Na konkurs wpłynęło 17 prac, których autorami są uczniowie Gimnazjów nr 8, 13, 17, Liceów Ogólnokształcących nr VIII, XV, XXVI, XXX i Zespołu Szkół Rzemiosła.
Jury w składzie:
- Mariola Eckert
- Bożena Hrabal
- Liliana Ludwisiak
przyznało trzy pierwsze miejsca dla poziomu gimnazjalnego i
ponadgimnazjanego oraz wyróżnienia. Uczniowie XXVI LO im. Krzysztofa
K. Baczyńskiego, biorący udział w konkursie, oraz ich opiekun otrzymali
ufundowane przez Teatr Powszechny bilety na sztukę Juliusza Machulskiego
NEXT-EX.
Pozostałe nagrody ufundowała Spółdzielnia Mieszkaniowa im. Mikołaja Reja.
Pozostałe nagrody ufundowała Spółdzielnia Mieszkaniowa im. Mikołaja Reja.
Nagrodzone prace zostaną wykorzystane do stworzenia spektaklu.
Praca nad nim stanie się materiałem warsztatów teatralnych, pokazujących
proces przenoszenia tekstu na scenę i budowanie przedstawienia różnymi
środkami wyrazu.
Warsztaty przygotuje i poprowadzi Dorota Radziewicz - instruktor teatralny.
Zapraszamy do Bałuckiego Ośrodka Kultury "Na Żubardzkiej" 14 czerwca o godz. 17.00.
Warsztaty przygotuje i poprowadzi Dorota Radziewicz - instruktor teatralny.
Zapraszamy do Bałuckiego Ośrodka Kultury "Na Żubardzkiej" 14 czerwca o godz. 17.00.
Nagrody otrzymali:
POZIOM GIMNAZJALNY
Pierwsza nagroda dla Joanny Marczyńskiej
za utwór pt. W bibliotece, po zmroku…. Jury uznało tę jednoaktówkę
za bezkonkurencyjną, a w szczególności nagrodziło jej autorkę za:
- interesująco wykorzystany motyw snu
- zindywidualizowanie języka bohaterów
- zwartą kompozycję
- trafny wybór ciekawych cytatów dotyczących czytania i książek
Druga nagroda dla Pauliny Stępień
za utwór pt. Klub
książki. Jury przyznało tę nagrodę za:
- ciekawe przedstawienie upadku czytelnictwa młodzieży, które autorka upatruje w braku szkolnych bibliotekarzy z pasją i skutecznej inicjacji czytelniczej
- właściwe poprowadzenie akcji
- zindywidualizownych bohaterów
Trzecia nagroda dla Anny Cichawy
i Anny Strzałki
za utwór pt. Bez tytułu. Jury przyznało tę nagrodę za:
- bardzo ciekawe wykorzystanie motywu zdejmowania rzuconych czarów
- wyrazistą, dynamiczną fabułę z trójdzielną kompozycją akcji: zawiązaniem, punktem kulminacyjnym i rozwiązaniem
Wyróżnienie dla Karoliny Sajdak
za utwór pt. Jednoaktówka. Jury przyznało to wyróżnienie
za:
- pomysł wprowadzenia bohatera, który jest początkującym autorem fantasy
- zwartą kompozycję
POZIOM PONADGIMNAZJALNY
Pierwsza nagroda dla Filipa Olejniczaka
w Konkursie na dramat w jednym akcie zdobyta za utwór pt. Kordian szuka kumpli.
Jury przyznało tę nagrodę za:
- koncepcję sztuki, co stanowi jej największy walor
- bardzo oryginalne wykorzystanie faktu istnienia dzieł literackich tylko w procesie lektury, czyli dzięki czytelnikowi
- utrzymanie odpowiedniego tempa przebiegu akcji
Druga nagroda dla Małgorzaty Motylewskiej
za utwór pt. Pokryte kurzem. Jury przyznało tę nagrodę za:
- interesujący pomysł na fabułę
- przeniesienie rozwiązania akcji na czytelnika/widza i dzięki temu uczynienie go współautorem sztuki
- sprawne poprowadzenie akcji
Trzecia nagroda dla Izabeli Aleksandrzak
za utwór pt. Legenda. Jury przyznało tę nagrodę za:
- interesujące wykorzystanie elementów melodramatycznych
- ciekawy sposób na stworzenie z biblioteki tzw. magicznego miejsca
- sprawność językową autorki
Wyróżnienie dla Michała Dzięgielewskiego
za utwór pt. Sam jak powieść. Jury przyznało to wyróżnienie
za:
- interesującą fabułę
- teatralność/sceniczność utworu
Wyróżnienie dla Daniela Lesiaka
przyznane przez bibliotekarzy Filii 21 za utwór pt. Taka to rzecz polska, czyli zacięcie letalne. Wyróżnienie zostało przyznane za:- doskonały pomysł
- zręczne wplecenie w dialogi parafraz słynnych fragmentów literatury
- świetne posłużenie się groteską i absurdem
- prawdziwą literackość i teatralność sztuki
Wyróżnienie dla Aleksandry Jażdżyk
za utwór pt. Ponad niebem. Jury przyznało to wyróżnienie
za:
- heroiczne podjęcie się naśladowania wiersza Szekspira
- wielkie, osobiste zaangażowanie
odczytanie werdyktu jury |
powitanie laureatów konkursu |
wręczenie nagród i wyróżnień |
Gratuluję uczniom :) Bardzo się cieszę, że biblioteka w tak twórczy sposób potrafi zaktywizować młodzież.
OdpowiedzUsuń